Forum psychika ludzka.
Strony: 1
Administrator
• Najpierw, do końca tzw. wczesnego okresu szkolnego, kiedy dziecko nie ma jeszcze zdolności myślenia abstrakcyjnego i myśli na poziomie konkretu, każda ocena w szkole, każde zachowanie rodziców i innych osób znaczących jest odczytywane jako informacja zwrotna o stopniu postępu. Spełnia to dla dziecka rolę swoistego informatora o jego postępach.
• W późniejszym okresie, w czasie dojrzewania, każdy młody człowiek chce znaleźć odpowiedź na szereg ważnych pytań. Psychologia określa ten czas jako okres tworzenia własnej tożsamości. Otrzymane odpowiedzi, ich treść i jakość, mają istotne znaczenie dla tego, kim młody człowiek się staje.
• Pytania stawiane przez młodzież dotyczą przede wszystkim spraw zasadniczych, ważnych, tych które są fundamentem ludzkiej tożsamości. W związku z tym treści wychowawcze muszą nieustannie odwoływać się do spraw zasadniczych.
Za: dobrewychowanie.pl
Offline
Strony: 1